• info@bysu.com.tr
  • |
  • (0850) 532 2978

TEKNOLOJİ

Anasayfa     /     Teknoloji     /    

IP Santral Hizmetleri

IP TELEFON SANTRALİ NEDİR? | IP PBX VE İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİ

Günümüzde iletişim teknolojileri hızla gelişiyor. Bununla birlikte farklı altyapılara ihtiyaç duyuluyor. Kurumsal firmalar ve şirketler için sabit telefon ile haberleşmek büyük öneme sahip. Peki sabit telefonun prestiji ile mobil telefonların esnekliğini bir arada sunan bir çözüm mümkün mü? IP Santral (IP PBX) ve IP Telefon teknolojilerini bütün detayları ile sizlere sunuyoruz.

TELEFON SANTRALİ NEDİR?

Telefon santrallari aynı ağ üzerindeki telefonların birbirleriyle sabit telefon şebekesine çıkmadan haberleşmelerini sağlar. Yani santral sayesinde yerel bir telefon ağı kurularak telefonlar arasında ücretsiz görüşme yapılabilirken sabit telefon şebekesi üzerinden de yerel telefon ağı dışındaki telefonlarla iletişim kurulabiliyor. Telefon santralleri günümüzde firmalar tarafından şirket içi haberleşmeyi gerçekleştirmek için tercih ediliyor.  Kullanıcılar kendilerine verilen kısa kodları (abone numaralarını) tuşlayarak birbirleriyle veya telefon numarasını tuşlayarak dış hatlarla kolayca konuşabiliyor.

IP SANTRAL NEDİR?

Geleneksel analog Pbx sistemlerin yerini alan modern IP Pbx santraller, network ağı üzerinden haberleşir. IP santraller kolay yönetilebilir olması kadar güvenli olmasıyla da ön plana çıkar. Bilgisayarlar ile aynı ağ üzerinde çalışabildiği için kurulum ve bakım maliyeti açısından da oldukça caziptir.

IP SANTRALLERİN GELENEKSEL SANTRALLERDEN FARKLARI

IP santraller geleneksel Pbx santrallerin aksine gelişmeye açık, kolay kontrol edilebilir ve son derece güvenlidir. Aboneler Network ağı üzerinden IP protokolünü kullanarak haberleşir. Klasik telefon hatları ses görüşmesi 64 Kbps bant genişliği kullanırken IP telefon sistemleri sadece 8 Kbps bant genişliği kullanır.Ayrıca IP Pbx sistemler klasik Pbx sitemlere göre çok daha yeteneklidir.  Santral içi görüşme sağlamanın yanında uzaktan erişim, videolu görüşme, çağrı kaydetme, sesli mesaj gibi birçok yenilikçi özelliği de abonelere sunar.

 

IP SANTRALLERİ NEDEN KULLANIYORUZ?

Günümüzde teknoloji hızla gelişiyor ve bu gelişme özellikle klasik sistemlerde gerekli altyapının da sürekli yenilenmesi ve değiştirilmesi ihtiyacını doğuruyor. Bu yüzden her türlü teknolojinin çok hızlı eskidiği bu dönemde teknoloji yatırımlarının gelişmeye açık yenilikçi sistemlere yapılması çok önemli.

Çünkü gelişemeyecek bir teknoloji ürününe yapılacak bir yatırım, kısa süre sonra gelişen ihtiyaçları karşılayamayacak ve artık hizmet edemez hale gelecektir. Bu durumda ise firmanın bu eski teknoloji çözümünü bir yana atmak ve yeni bir çözüme sıfırdan yatırım yapmaktan başka çaresi kalmaz.

Pbx sistem yatırımlarını gerçekleştirirken, IP Teknoloji ürünlerinin tercih edilmesi ileride gereksinim duyulabilecek birçok özelliğin kullanılabilmesine ve yeni bir yatırıma gereksinimi ortadan kaldıracaktır. Bilgisayarlar ile aynı ağ üzerinde çalışabilen yapısı sayesinde kurulum ve işletme maliyetleri açısından oldukça tasarrufludur.

IP SANTRALLERİN AVANTAJLARI

Mobil cihazınızdan ofis dışından santrale bağlanıp IP telefonunuzu kullanabilirsiniz.
►Farklı birimlerdeki santraller arasında IP bağı kurularak ücretsiz görüşme yapılabilir.
►Kapasite artırmak için santrala yeni kartlar eklenmesi gerekmez.
►Kablo ağı gerektirmez, bilgisayar ağı veya kablosuz ağlar direkt olarak kullanılabilir.
►IP santralların bakımı ve programlaması basit bir Web arayüzü ile kolayca yapılabilir.
►IP altyapısı sayesinde farklı yazılım ve sosyal medya araçlarıyla entegrasyona açıktır.
►IP sistemlerde  Video IP telefonlar ile görüntülü görüşme yapmak mümkündür.

PEKİ NEDEN BYSU IP SANTRAL KULLANAYIM?

Teknolojinin gelişimi ile birlikte işletmelerin vazgeçilmez iletişim altyapısı olan telefon santrallerinde de gelişim söz konusu. Kurumlar telefon santrali altyapılarını kurgularken bir kaç konuya dikkat etmeleri gerekiyor. İlk olarak yatırım yapılan teknolojinin son teknolojik gelişmeleri içermesi, diğerleri ise yatırım karşılığında alınan teknolojinin geliştirilebilmesi, uzun vadede hizmet verebilecek şekilde geliştirilebilirdiği gibi konular dikkat edilmesi gereken konulardan sadece bir kaçı.

Artık her teknolojik ürünün internet altyapısı üzerinden çalıştığını düşünürseniz bu gelişim telefon santrallerinde de söz konusu. Internet altyapısı üzerinde çalışan sistemlere IP tabanlı (Internet Protokolü) ürünler diyoruz. Bu yüzden IP altyapısı üzerinde çalışan santrallere IP Santral yada IPPBX diyoruz

IP Santral sistemlerinin geleneksel analog santrallere göre elbette çok fazla avantajı bulunuyor. Bunlardan bir kaçı;

1- Kurum çalışanların iletişim masrafları düşünüldüğünde IP altyapısında çalışan bir telefon santrali sayesinde diğer şubeler ile yapılan telefon görüşmeleri ücretsiz sağlanır. Ayrıca yeni nesil telekom operatörleri üzerinden yapılan telefon görüşmelerinde ciddi bir tasarruf sağlar.

2- Kurum çalışanlarının büyük bölümünün mobil olarak dışarıda çalıştıklarını göz ardı edemeyiz, bu nedenle masaüstü telefon ihtiyacının neredeyse ortadan kalktıgını söyleyebiliriz. Çalışanlar ofis içinde yada ofis dışında akıllı telefonlara kurulan yazılımsal telefon uygulamaları ile şirket santrali üzerinden telefonuna çağrı alır ve arama yapar.

3- Analog Telefon santralleri bir çift kablo kullanır. IP telefon santrali için özel kablolama gerekmez. Bilgisayarlar için hazırlanmış ağ altyapısını kullanır. Her bilgisayara gelen ağ kablosu IP telefon üzerindeki ethernet çoklayıcı ile çoklanır. Ayrıca akıllı telefonlar üzerinden de kullanılabileceğinden kablosuz ağ ortamı yada mobil internet ile de çalışması mümkündür.

4- IP Telefon santralleri kart ve abone mantığı taşımaz, yazılım altyapısına sahip olduğu için kapasite artırımı çok kolaydır.

5- Geleneksel santraller eski tip konsollar üzerinden programlanır ve ayar yapılabilmekteydi. Sadece santral uzmanı tarafından bu işlem oldukça karmaşıktı. IP telefon santralleri ise web tabanlı arayüz ile yönetilir, şirketlerin bilgi işlem uzmanları kolaylıkla yönetebilir.

6- Geleneksel santraller sadece üreticiye ait marka telefon ile kullanılabilir. IP telefon santralleri ise evrensel SIP standartını destekleyen ürünler kullanılabilir. Geleneksel telefon setlerine göre daha ekonomik olduğu gibi kullanıcı başına ayrıca bir lisans ödemesi söz konusu değildir.

7- IP Telefon santralleri ağ tabanlı bir yazılım altyapısına sahip olduğundan diğer yazılımlar ile entegre olabilir, veri paylaşımı ve transferi yapabilir.

8- Görüntülü görüşme ile hem Video IP Telefonlar, hem de yazılımsal telefonlar görüşme yapabilir, video konferans oluşturabilir.